Translate

السبت، 29 يونيو 2013

نعنوش بيت ليله بحالها فى الجبل


نعنوش بيت ليله بحالها فى الجبل.....وقبل النور ما يشق...كانو ولاد عمنا شحاته جايين بالمحرات.....الشيخ عنتر سايق المحرات..وايقرا قرءان....

محمود: ايه ده..وقف يا شيخ عنتر...شايف اللى مرمى هناك ده....
الشيخ عنتر: استغفر الله العظيم...أعوذب بكلمات الله التامات من شر ما خلق...ايه ده
محمود: ثانيه انشوف ايه...خليك هانه انت لحسن يكونو حرمية عايزين ياخدو المحرات...
الشيخ عنتر: طب منروح انى بدالك يا خيه.....
محمود: لا بس خليك انت...هانه....


( وصل محمود لحد نعنوش وهو متكتف ومرمى...بس فى لمح البصر جت فكره لنعنوش.ان هو ايغير اسمه ويقنع ابوه وناس البلد...انه اسميه بلبح..وانه اخو نعنوش التؤام...من وحده اتجوزها ابوهم لما كان فى ليبيا....وخلفت منه ومقالتلهش..وساباته يروح مصر وميعرفش حاجه عن ولده بلبح....يا افكارك يا نعنووش).....
محمود: ايه ده بسم الله الرحمن ارحيم....نعنوش...ايه اللى عمل فيك كده....
نعنوش: فكنى الأول .....يا عم انى مش نعنوش....انى بلبح اخوه...
محمود: انت الشمس لسعتك فى الجبل هانه ... تعالى متخافش...هنزقيك شاى عند المكنه وتبقى عال العال...وتحكيلنا حكايتك....ولا انقولك شكلك لبسك عفريت...اهه الشيخ عنتر معانا...يطلعه...يعنى كل مشاكلك محلوله ان شاء الله....

نعنوش: انا بلبح انا بلبح انا بلبح.......
محمود: الحق يا شيخ عنتر.....
الشيخ عنتر: ايوه جاي....ايه الموضوع.....
محمود: نعنوش ملبوس....والعفريت اسميه بلبح...
عنتر: وايه اللى جابه هانه الفقر ده....
محمود: قصدك نعنوش...
عنتر: لا العفريت....زمانه ايلعن سلسفيل نفسه اللى لبس الشخص ده...
نعنوش:....ودونى لابويه...ومحدش يقولى نعنوش انى بلبح....
محمود وعنتر : حاضر يا نعنوش....
( الجماعه خدو نعنوش..قصدى بلبح على المحرات وراحو ودوه لابوه وهم مش فاهمين حاجه)....
ام نعنوش: رورورورور رىىىىىى .....
ابو نعنوش: فى ايه يا وليه...اتخوتى ولدك مخطوف واتزغرتى....
ام نعنوش: اها جه نعنوش...كنت فين يا فقرى...دنى كنت هنبكى عليك...
بلبح اللى هو نعنوش: انى بلبح مش نعنوش....
ام نعنوش: الحق يابو نعنوش.... ولدك اتخوت....
ابو نعنوش: مالك ياد...انت كنت فى التحرير امبارح ...ولا ايه...ولا يكونش كنت فى رابعه العدويه...ايوه شفتك على التلفزون....وانت اتاكل فى العلم...
بلبح اللى هو نعنوش: يابا انا مش نعنوش...انت فاكر المره اللى حكيتلنا انك اتجوزتها فى ليبيا وطلقتها...انى بلبح...ولدكم يابا....وحشنى ... هء هء هء...ازيك يا زاااامل....
ام نعنوش: يا غووووورتى...انت كنت متجوز ياااااك...يا غوووورتى...
ابو نعنوش: ياوليه اسكتى...هو ازاى بيقول انى حكيتلهم ...انى محكيتش لحد....بس يلا شكلك احسن من نعنوش.......وطالما قال يا زامل...يبقو ولدى صح بتاع ليبيا....بلبح...
الا قولى يا نعنو..قصدى يا بلبح....انت ايه اللى جابك.....مع ان امك فى ليبيا غنيه ... وجدك شيخ هناك...
بلبح اللى هو نعنوش: اصلى انا تبع تنظيم القاعده...واتلقيت رساله امبارح من النوبى الريس بتاعنا انى نعمل حركة سوق الأربع عندكم....ونبقى مستعدين لتطورا الأحداث فى تلاتين سته اللى جاى...هيضربو هنضرب...هيرقصو هنرقص...ورقصنى يا جدع....تيت تووو..تاااا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...