Translate

الأربعاء، 24 يوليو 2013

كل ما افتكر د. Mohamed Mahsoob - محمد محسوب و سيرته الذاتية:

Ahmed AbdelHamid
كل ما افتكر د. Mohamed Mahsoob - محمد محسوب و سيرته الذاتية:
"ولد محمد محسوب عبد المجيد درويش بدران في منيا القمح بمحافظة الشرقية عام 1964، وحصل على ليسانس الحقوق من كلية الحقوق جامعة عين شمس عام 1986، ومنها حصل على درجة الماجستير عام 1988، ثم سافر إلى باريس ليواصل الدراسة في السوربون بين عامي 1992-1995، ثم حصل على درجة الدكتوراه من جامعة القاهرة عام 1995 في القانون الاقتصادي الدولي. بعد ثورة 25 يناير، كان لمحسوب بعض المشاركات الملحوظة، بعد أن تولى رئاسة اللجنة الشعبية لاسترداد الأموال المهربة، وعضويته للجمعية التأسيسية للدستور.

حصل محسوب على عدد من الجوائز المحلية والدولية، كما له بعض المؤلفات القانونية. وفي 2 أغسطس 2012 عين وزير دولة لشئون المجالس النيابية في وزارة هشام قنديل وقد استقال الدكتور محسوب من وزارة د.هشام قنديل فى تاريخ 27 ديسمبر 2012 احتجاج على استمرارية حكومة هشام قنديل بعد وضع الدستور المصرى 2012.""

تقول واحد زي ده، لما تتلفق ليه قضية "حرق شقة" لمجرد انه مش موافق مزاج واحد فاشل و متسلق ووصولي و سفاح زي السيسي... يبقى اي قانون و أي دولة اللي بنتكلم عليها؟؟

يعني، أنا ممكن اربي أولادي و أعلمهم احسن تعليم، و يطلعوا الأوائل، عشان واحد فاشل زي ده و بلطجي و حرامي يكدر عليهم حياتهم؟؟

‫#‏ظلم‬

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...